Tory nie dla InterRegio?

► Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadza zapisy utrudniające realizację połączeń InterRegio
W regulaminie przydzielania tras pociągów w ramach rozkładu jazdy 2013/2014, wchodzącego w życie w grudniu 2013 r., spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieściła postanowienia precyzyjnie wymierzone w połączenia InterRegio.

Jeden zapis mówi o tym, że od grudnia 2013 r. na 160-kilometrowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem Mazowieckim a posterunkiem odgałęźnym Knapówka w okolicach Włoszczowy nie będą wpuszczane pociągi pasażerskie nie mogące osiągać prędkości 120 km/h. Jest to wyrok na elektryczne zespoły trakcyjne ED72, których prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a które spółka Przewozy Regionalne niejednokrotnie kierowała do obsługi kursujących Centralną Magistralą Kolejową pociągów InterRegio łączących Warszawę i Kraków. Ponadto spółka PKP PLK – „z uwagi na duże obciążenie warszawskiej linii średnicowej dalekobieżnej na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia” – zastrzega sobie prawo kierowania pociągów „nie objętych obowiązkiem służby publicznej” na stację Warszawa Gdańska. To zapis misternie wymierzony w pociągi InterRegio – odnosi się do pociągów, które nie są dotowane (a to znacząca większość połączeń InterRegio), ale przy tym jest niegroźny dla również nie objętych dotacjami pociągów ekspresowych, gdyż inne zapisy gwarantują im priorytet w całym procesie opracowywania rozkładu jazdy.

[Źródło: Z Biegiem Szyn, nr 2/2013]

REKLAMA:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *