„Galicja” tylko do połowy grudnia

14 grudnia 2014 r. wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Według informacji podawanych przez spółkę Przewozy Regionalne, od połowy grudnia będzie kursować tylko 8 par całorocznych połączeń InterRegio. Nie ma wśród nich pociągu „Galicja” relacji Kraków – Międzylesie – Kraków.

Pociąg „Galicja” pojawił się na torach Ziemi Kłodzkiej w połowie grudnia 2013 roku, czyli od początku obecnego rozkładu jazdy. Relacja pociągu to: Kraków Główny – Międzylesie – Kraków Główny. Na odcinku Kraków – Wrocław – Kraków pociąg ma kategorię InterRegio (pospieszny), natomiast na odcinku Wrocław – Międzylesie – Wrocław kursuje jako Regio (osobowy). „Galicja” zastąpiła pociąg „Mamry” relacji Olsztyn – Międzylesie – Olsztyn. Pomysł nie okazał się do końca trafiony, ponieważ „Mamry” zyskiwały na popularności – więcej osób podróżowało bezpośrednio z kierunku „kłodzkiego” w stronę Poznania i na Mazury niż po zmianie „Galicją” w kierunku Górnego Śląska. Wszak najkrótsza droga z Kłodzka do Katowic i dalej, prowadzi przez Nysę a nie przez Wrocław. Dlatego, póki na linię Kamieniec Ząbkowicki – Nysa nie wrócą pociągi osobowe, pasażerowie jadący z Ziemi Kłodzkiej na Górny Śląsk będą wybierać raczej autobusy (bo bliżej, szybciej, być może taniej).

Pociągi InterRegio są komercyjnym uzupełnieniem oferty Przewozów Regionalnych, największego przewoźnika kolejowego w Polsce. Ich jedynym źródłem finansowania są wpływy ze sprzedawanych biletów, które niestety nie są w stanie pokryć ponoszonych przez spółkę kosztów operacyjnych.

Od 14 grudnia br. sieć pociągów InterRegio będzie stanowiło osiem połączeń całorocznych, dwa pociągi weekendowe i trzy połączenia sezonowe.

Pociągi całoroczne kursujące codziennie (trasy „tam i z powrotem”):
– „Bolko”: Wrocław – Katowice – Kielce – Radom – Lublin,
– „Drwęca”: Poznań – Toruń – Olsztyn,
– „Mamry”: Olsztyn – Toruń – Poznań – Wrocław – Jelenia Góra,
– „Mewa”: Szczecin – Poznań – Warszawa,
– „Portowiec”: Szczecin – Poznań – Warszawa,
– „Warta”: Poznań – Konin – Warszawa,
– „Piast”: Warszawa – Katowice – Wrocław,
– „Spodek”: Katowice – Opole – Wrocław.

Pociągi całoroczne kursujące w weekendy (trasa „tam i z powrotem”):
– „Lednica”: Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz,
– „Szyndzielnia”: Bielsko-Biała – Rybnik – Opole – Wrocław.

Pociągi sezonowe (trasa „tam i z powrotem”):
– „Bosman”: Warszawa – Poznań – Szczecin – Świnoujście,
– „Lazur”: Łódź – Toruń – Bydgoszcz – Gdynia,
– „Giewont”: Częstochowa – Sosnowiec – Katowice – Żywiec – Zakopane.

Dzięki wsparciu finansowemu udzielonemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, w rozkładzie znajdzie się ponadto 6 pociągów z Łodzi do Warszawy (i z powrotem).

REKLAMA:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rozwiąż równanie: *Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.